MARKETING RESTAURACJI A RECENZJE NA FACEBOOKU

Agencje social media odpowiedzialne są za wykreowanie pozytywnego wizerunku w sieci. Zazwyczaj nie ograniczają się do jednej branży, tworząc jakościowy content dla każdej z nich – to powód, dla którego warto podjąć się współpracy, prowadząc punkt gastronomiczny. Promocja lokalu w świecie online ma duże znaczenie, dlatego marketing restauracji powinien być skuteczny i właściwie dobrany do filozofii danego miejsca.

Zarządzanie mediami społecznościowymi przez agencje social media lub przez wykwalifikowanych członków zespołu jest jedną z najważniejszych kwestii ukierunkowanych na wybicie się lokalu na tle konkurencji. W ostatnich latach liczba restauracji znacznie się zwiększyła, a wymagania konsumentów wzrosły (tyczy się to zarówno nietuzinkowego smaku dań, aparycji kelnerów, jak i wrażeń estetycznych).

Dlatego marketing restauracji to w dużej mierze zaistnienie w wirtualnej przestrzeni… ale czy tylko? Przepis na sukces lokalu gastronomicznego to niewyłącznie przepis na smaczne obiady. To przede wszystkim pozytywny wizerunek tego miejsca! A wizerunek bierze się z tego, jak o nas mówią. Opinie na Google, recenzje na Facebooku i na innych kanałach to klucz do osiągnięcia zamierzonych celów.

Większy zysk jest synonimem większej ilości klientów. Zadbaj o to, by w sieci pojawiały się rekomendacje o Twoich usługach, zachęcaj do wystawiania opinii. Gdy pojawi się negatywna – odpowiedz na nią, staraj się zrozumieć przykre doświadczenia klienta i dąż do rozwiązania problemu. To absolutna podstawa prowadzenia jakościowego biznesu.

Pytanie, jak efektywnie prowadzić marketing restauracji? Wizualna otoczka lokalu jest ważnym elementem, na który przedsiębiorca ma wpływ (do dyspozycji są wspomniane agencje social media, które zaopiekują się danymi profilami w sieci). Jednak na pojawiające się recenzje na Facebooku i innych kanałach – tego wpływu już nie ma. Co zrobić, by pozytywnych opinii było jak najwięcej?

Z pomocą przychodzi platforma Fixback, która pozyskuje referencje od klientów. Pozytywne automatycznie przekierowuje do wybranych mediów społecznościowych, a negatywne pozostawia do wglądu właściciela restauracji lub osoby odpowiedzialnej za komunikację. Jest to idealna możliwość pod względem badania zadowolenia z usług restauracji oraz odnajdywania i rozwiązywania wszelkich niezgodności w funkcjonowaniu lokalu.